Postkaarten, hét middel om opnieuw in contact te komen met je klanten.

Het reactiveren van je klantenbestand

Meestal wordt direct gedacht aan e-mails of e-nieuwsbrieven. Maar inactieve klanten zijn natuurlijk inactief met een reden; ze vinden misschien dat ze niet meer bij de doelgroep horen, of ze waren je dienst of product een beetje vergeten. Ze zijn minder geneigd een mailtje te openen, laat staan te lezen. Een échte kaart met een persoonlijk tintje valt dan juist wel op. Met onze MonkeyMails tool is dat nu makkelijk, persoonlijk én heel betaalbaar.

Bestaande klanten bieden meer omzetperspectief

Veel bedrijven hebben een klantenpotentieel dat zij onbenut laten. namelijk hun eigen klantenbestand. Klanten die inactief zijn geworden, vormen een uitstekende kans om de omzet te laten groeien. Geef ze het gevoel dat ze bij je doelgroep horen of maak ze attent op een nieuw product. Wat je ook vertellen wil, een kaart is een perfect middel hiervoor.

En het mooie is; je klantenbestand is er al! Je hoeft niet meer te acquireren, je moet ze alleen heractiveren. Veel bedrijven weten inmiddels dat het heractiveren van bestaande klanten vijf tot zeven keer effectiever is dan het werven van nieuwe klanten. En bestaande klanten zorgen gemiddeld voor tweederde van de omzet. Waarom dus moeilijk doen als het makkelijk kan; als je je omzet wilt verhogen, is je eigen klantenbestand een goed startpunt.

Hoge conversie percentages

Postmarketing valt op. Omdat we steeds minder post krijgen, zal je kaartje veel meer aandacht krijgen. Als deze gepersonaliseerd is, vergroot je deze aandachtswaarde. Bedrijven die individuele postkaarten versturen, merken dat de conversiepercentages vele malen hoger liggen dan met een standaard kaart.