Waarom kiezen voor Direct Marketing?

Post krijgen is leuk.

Een goed bericht, een persoonlijke groet of een mooi aanbod, speciaal toegesneden op jouw bedrijf. Het werkt onderscheidend en valt op. In deze digitale tijd is e-mail een veelgebruikte manier om dit soort uitingen te versturen, maar werkt dat ook? Dat weten we nog zo net niet, want het blijft in de SPAM-filter hangen, of men maakt er middels de delete-knop korte metten mee. Met Direct Marketing, of in ons geval Direct Mailing, is dat anders; je stuurt je doelgroep een fysieke kaart. Mooie kaarten worden veel vaker bewaard, een kaartje valt op. En als het een persoonlijke kaart is, dan groeit daarmee de attentiewaarde.

Is het al een poosje stil?

Houd contact met je klanten. Ieder bedrijf heeft wel een database met oud-klanten of klanten die niet actief zijn. Die hebben ooit zaken gedaan met het bedrijf, dus ze kennen je diensten. Het reactiveren deze contacten is een snelle en makkelijke manier om business aan te boren. Door middel van een Direct Mailing kun je op een vriendelijke manier opnieuw met ze in contact komen. Een mooie, gepersonifieerde uitnodigings- of afsprakenkaart, of een verjaardagskaart zijn zo maar een paar voorbeelden om de aandacht van je klant te trekken en de banden weer aan te halen.

Post in plaats van telemarketing

Per 1 juli 2021 is de nieuwe Telecomwetgeving een feit. Dat betekent dat je ook nieuwe klanten -zowel consumenten als sommige bedrijfsvormen, zoals ZZP-ers en v.o.f’s- niet meer zomaar telefonisch kunt benaderen voor acquisitie. Daarom moet je op andere manieren in contact komen met deze doelgroep, je potentiële klanten. Ook dáárvoor kan Direct Mailing een verfrissende oplossing bieden; persoonlijk en tastbaar. Dus laat die callcenters en scripts lekker voor wat ze zijn, en kies voor een kaartje; snel, eenvoudig en leuk.

Opvallen tussen alle digitale marketing

In dit digitale tijdperk staan bedrijven voor de grote uitdaging om tussen de groeiende stroom informatie nog op te vallen. We krijgen de gedurende de dag te maken met bergen e-mails en talloze posts op onze social media-tijdlijnen. E-nieuwbrieven worden nauwelijks nog geopend. Zie het als een drukke winkelstraat waar je in loopt. Dan is het fijn als tussen de mensenmassa iemand ineens even je naam noemt en je vriendelijk gedag zegt: ‘Hee, hoe is het?’. Daarom krijgt drukwerk tegenwoordig steeds meer aandacht. Nu is het dus een goed moment om daar gebruik van te maken. En de link naar de online omgeving is met een QR-code zo gelegd: zo maak je het inplannen van een afspraak even eenvoudig als het gebruiken van een kortingscode. Was alles maar zo simpel!

MonkeyMails maakt mailings makkelijk

Die Direct Mailing, die wil je dus nu direct; geen gedoe met offertes of dagen wachten op die proefdruk. Met onze MonkeyMails-tool bieden we een gebruiksvriendelijke en tijdbesparende oplossing om jouw Direct Mailingcampagne te versturen. Zónder offerte, want je ziet meteen wat het kost, en kies je voor een proefdruk, dan heb je die morgen al in huis. Bij MonkeyMails is alles onder één dak, van het uploaden of ontwerpen van de kaart, tot en met de adressering en verzending. Wil je het proces automatiseren en integreren met jullie eigen omgeving? Vraag ons naar onze API-mogelijkheden en krijg je eigen MonkeyMails portal.