‘Zien we je snel weer?’ Zo maak van je gasten vaste klanten

Het gezellige geroezemoes van een vol restaurant, de blije gezichten van gasten die in- en uitchecken en een ontspannen sfeer; dát zijn de dingen die het leven van ondernemers in de hospitalitybranche zo de moeite waard maken. Daarvoor doe je het. Je verkoopt een beleving, een heerlijk verblijf – zo goed en gastvrij als jij en je bedrijf maar kunnen. En zoveel mogelijk mensen moeten daarvan op de hoogte zijn, nietwaar? Mond-tot-mond reclame is goud waard, en goede recensies doen ook wonderen. Maar er zijn meer manieren om gasten te trekken, en belangrijker nog: jullie vorige bezoekers te herinneren aan hun fijne verblijf, oftewel de inactieve gasten weer ter heractiveren. Stuur ze eens een kaartje!

Persoonlijke aandacht loont

In de hotel- en toerismesector draait alles om goede service. Je verwelkomt je gasten als goede vrienden. Persoonlijk contact onderhouden is daarbij heel erg belangrijk. De kaarten van MonkeyMails lenen zich er perfect voor om je gasten -met een persoonlijk bericht- te herinneren aan de fijne tijd die bij jullie hotel of B&B hebben beleefd. Stuur ze bijvoorbeeld eens een persoonlijke verjaardagswens, een persoonlijke kortingscode of bied ze een op maat gemaakt arrangement aan. Zo ben je weer top of mind en zullen ze snel weer eens boeken.

Vergroot de Customer Lifecycle en krijg meer gasten

Het begrip Customer Lifecycle is marketingjargon; het is de cyclus waarin je gasten na bezoek besluiten om weer te boeken. En de gasten die al eens zijn geweest, zijn dus de perfecte doelgroep om de banden mee aan te halen. Ze kennen je bedrijf al en weten hoe fijn het bij jullie is.
Ook voor hotels, B&B’s en pensions is Direct Marketing is een makkelijke manier om je gasten even te laten weten dat je aan ze denkt. Denk daarbij aan een persoonlijke uitnodiging voor een Paasarrangement -speciaal met een extra fles van de favoriete wijn van de familie De Vries-, of feliciteer meneer De Boer met zijn 75e verjaardag en laat hem weten dat er bij volgend bezoek een attentie op hem wacht.
Zo zie je maar, Direct Marketing is de makkelijke manier om de Customer Lifecycle te vergroten.

Waarom drukwerk, en hoe ziet dat er dan uit?

Natuurlijk kun je e-mailnieuwsbrieven sturen, maar deze zijn vaak sneller in de digitale prullenbak verdwenen dan dat je ‘Monkey’ kunt zeggen. Met een mooie kaart of een persoonlijke uitnodiging, kun je hier een verschil in maken, door een precies voor jouw doelgroep op maat gesneden boodschap.
Met MonkeyMails is dat een eitje; de kaart kun je simpel en snel opmaken in jullie persoonlijke huisstijl. Alle formaten zijn mogelijk. Kies je eigen ontwerp, je favoriete papiersoort, personaliseer de kaarten en voilà, de volgende dag liggen ze al bij jouw klantenbestand op de mat.
Zo vestig je de volle aandacht op jouw horecabedrijf. Er is niets zo krachtig als de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep.

Maar is drukwerk niet heel erg duur?

Hoe zorg je ervoor dat dat niet een hele dure toestand wordt? Met MonkeyMails is dat ineens een stuk eenvoudiger geworden. Als volle dochter van Van Marle Drukkerij hebben we alles in huis voor échte kwaliteitsdruk. Van de kaart drukken tot verzending; we hebben alles onder één dak, al vanaf €1,25 (en dat is inclusief verzending!). Onze ervaring leert: als je de respons ziet… het kost je gewoon meer als je het niet doet.